RUBY ############################################################ LISTY METOD I SKŁADNIA RUBY'ego JEST DOSTĘPNA M.IN. TU: http://www.tutorialspoint.com/ruby/ ############################################################ Zad.01. Zapoznaj się z konstrukcjami pętli (iteracje były przed chwilą, sprawdź while, until, for) i instrukcji warunkowej (if, unless, case) w rubym. Napisz proste przykłady ich wykorzystania. Zad.02 Sprawdź, czy zmienne w rubym mają zakres widoczności ustalany statycznie, czy dynamicznie. Zad.03. Napisz dzienniczek ucznia. Program przechowuje (na razie ma wkodowane na stałe) dane o ocenach z kilku różnych przedmiotów. Będzie potrafił wyświetlać oceny z podanego przedmiotu i wyliczać ich średnią. Zad.04. Napisz programik rozwiązujący równanie kwadratowe a x^2 + b x + c = 0 Zad.05. Napisz program liczący silnię z podanej liczby, podawanej jako argument wywołania programu. Zad.06. Stwórz klasę Osoba z następującymi metodami: .initialize - obowiązkowa metoda tworząca nowy obiekt tej klasy .imie - wyświetla na ekranie imie tej osoby .nazwisko - j.w. nazwisko .to_s - metoda "to_string" wyświetla imię i nazwisko Zad.07. Zaimplementuj drzewo genealogiczne po męskiej linii z możliwością znalezienie dziadka dla podanego wnuka.